Monday, 14 May 2012

peNganGkuTan ModeN,,,



Hai kawan-kawan ku,,,
Kali ni saya kongsi pasal pengangkutan atau kenderaan moden sekarang,, macam-macam jenis pengangkutan kita ada sekarang, contohnya, darat, udara, dan air,,ke ada lagi yang saya tak sebut lagi,,huhu.


Kita semua sangat perlukan pengangkutan untuk kita bergerak dan berhubung ke satu tempat ke tempat yang lain,, banyak faedah yang kita dapat dengan adanya pengangkutan ni,, contoh, jimat masa,, tulah yang pentingkan,, tapi kalau kita tengok sekarang, kebanyakkan orang gunakan pengangkiutan bukan untuk memudahkan pergerakkan je,, tapi untuk menunjuk pun ada,,betul,,??hehehe.

Lagi-lagi zaman moden sekarang ni,, lagi la macam-macam pengangkutan ada kat atas jalan tu,,antara pengangkutannya, ialah monorel, komuter, kapal selam, kapal terbang, dan banyak lagi la,,dengan adanya pengangkutan yang makin moden ni, so,, makin mudah dan cepat la kita sampai kat satu destinasi tu kan,,???


Untuk elakkan kesesakan lalu lintas jalan raya,, pengankutan untuk zaman moden ni diorang reka untuk yang buka digunakan atas jalan raya pulak,,macam monorel, komuter tu la kan,, dengan gunakn pengankutan moden jugak kita boleh bawak barang dalam kuantiti yang banyak,, contohnya kapal laut.

Bukan tu je,, malah pengangkutan moden ni jugak telah tingkat industry pelancongan negara tau,, bagi pelancong yang baru dating,,diorang tak ada masalah pengangkutan untuk ke destinasi pelancongan kat sini,,


Kesimpulannya, terbukti yang pengangkutan moden bukan je bantu orang untuk bergerak,, malah turut bantu ekonomi Negara jugak kan,, jadi,, kita sebagai rakyat Malaysia mesti menyokong usahan untuk memajukan pengangkutan moden egara kita,,

No comments:

Post a Comment